środa, 21 listopada 2018

WYNIKI KONKURSU

Witajcie!

Nareszcie są! Wasze prace były fantastyczne. W sumie nadesłaliście 73 wiersze. Poziom przeszedł nasze oczekiwania - w pozytywnym tego słowa znaczeniu oczywiście. Najwyższy zatem czas na oficjalne wyniki:



KATEGORIA I - do lat 15
I miejsce Złota Niwka - KINGA MAJOWSKA czyli Ksenia Kostempska z Tarnowskich Gór
II miejsce Srebrna Niwka - ZEITGEIST czyli Oliwia Urbańczyk z Tarnowskich Gór
III miejsce Brązowa Niwka - TOLERANCYJNY czyli Jakub Sperka z Dąbrowy Górniczej.

Pan Jacek Cygan przyznał również dwa wyróżnienia w tej kategorii:
- ZUZA czyli Zuzanna Gawrych z Poznania
- KRASNY czyli Marek Krasowski z Gliwic.

KATEGORIA II - powyżej lat 15
I miejsce Złota Niwka - GRACZ czyli Krzysztof Martwicki z Płońska
II miejsce Srebrna Niwka - EST czyli Henryk Liszkiewicz z Piły
II miejsce Brązowa Niwka - DALEKI I BLISKI czyli Zygmunt Królak z Biesiekierza.

Wyróżnienia:
- EULALIA GAGULIN  czyli Maria Jaśminowska z Warszawy
- ELEKTRA czyli Marek Szczerbiński z Krakowa.

Gratulujemy zwycięzcom bardzo serdecznie. Osoby wyróżnione otrzymają nagrody książkowe. Jesteśmy przekonani, że również pozostali uczestnicy mogą się czuć wygrani. Pan Jacek Cygan przekazał dla Was takie oto słowa:

Drodzy Poeci, Dorośli i Dzieci!

Z wielką uwagą przeczytałem wiersze nadesłane przez Was na konkurs z okazji setnych urodzin Niepodległej. Bałem się, że wielkość tematu Was usztywni, że będą dominować nudne, koturnowe dzieła „ku czci”, podniosłe wypracowania na temat. Tymczasem, tu mój ukłon dla Waszego talentu, dominowały wiersze osobiste, prawdziwe, bardzo ciekawie interpretujące ten trudny temat. Wiersze były bardzo różne, jak różne są Wasze osobowości, doświadczenia, jak różna jest Wasza wrażliwość. Bardzo trudno przyszło mi wybrać, nagrodzić, a jeszcze trudniej odrzucić inne wiersze. Nie ma bowiem jasnych kryteriów, według których jeden wiersz jest lepszy od drugiego. Proszę zatem, by nikt się nie obrażał, że jego dzieła nie ma wśród nagrodzonych. Ten werdykt niczego nie kończy lecz na pewno wszystko zaczyna! Zachęcam Was wszystkich do pisania, bo wiersze są dzisiaj potrzebne jak powietrze!
Niech nagrodzeni przyjmą moje gratulacje, a wszyscy podziękowania i słowa zachęty. Pragnę podkreślić, jak ważne było dla mnie miejsce, skąd wyszła inicjatywa tego konkursu. To tu, w Niwce, dzielnicy Sosnowca się urodziłem i tu w Szkole Podstawowej Nr. 15 im. Stefana Żeromskiego poznałem litery i nauczyłem się pisać i myśleć.
Na koniec przypomnienie pięknych strof Czesława Miłosza z wiersza „Który skrzywdziłeś”, gdzie tak wspaniale widać sens pisania:

Nie bądź bezpieczny. Poeta pamięta.
Możesz go zabić - narodzi się nowy.
Spisane będą czyny i rozmowy.

Przesyłam serdeczne pozdrowienia organizatorom i wszystkim uczestnikom konkursu.

Jacek Cygan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Kochani!  Aktualizacja terminu wręczenia nagród!      Wcześniej informowaliśmy o terminie styczniowym. Otóż chcemy połącz...